Senzația de greutate la nivelul picioarelor, gleznele dureroase și inflamate, venele inestetice devin supărătoare mai cu seamă pe timpul verii. Aceste probleme pot fi cauzate de insuficiența venoasă cronică.

Varicele afectează peste jumătate din populație, iar zilele caniculare sunt cel mai greu de suportat. Există însă soluții eficiente pentru combaterea problemelor circulatorii de la nivelul picioarelor.

varice

1.Dietă în culorile curcubeului Pentru protejarea sistemului venos, consumaţi fructe și legume colorate: cireșe, zmeură, caise, piersici, pepene, respectiv roșii, ardei, morcovi şi sfeclă roșie.

2. Hidratare din abundență Pentru drenajul țesuturilor, beţi 1,5 litri de apă pe zi. Pentru a fi siguri că ajungeți la această cantitate, beți apă dintr-o sticlă pe care o păstrați în permanență pe birou sau în geantă.

3. Multă mișcare Zilnic, mergeţi pe jos măcar 30 de minute. Şi mersul pe bicicletă stimulează contracția mușchilor de la nivelul gambei şi tonifică peretele venos. Ajută şi o şedinţă de înot pe săptămână.

4. Atenție în călătorii Dacă zburați cu avionul sau aveți de parcurs distanțe lungi cu autocarul, evitați să rămâneți prea mult timp nemișcați. Când stați mult pe scaun, trebuie să faceți mici mișcări de rotire, flexie şi extensie.

5. La plajă, cu măsură Sub acțiunea razelor ultraviolete, venele se dilată, iar micile valve de la nivelul peretelui venos nu-și mai pot îndeplini funcția de clapetă. Sângele stagnează, gleznele se umflă și devin dureroase. Optaţi pentru înot şi mersul prin apă şi evitaţi expunerea la soare între orele 11.00 și 16.00.

6. Dușuri răcoritoare Menținerea picioarelor câteva minute sub jet de apă rece stimulează circulația și crește tonusul vascular. După duş, efectuaţi un masaj blând în sensul returului venos, adică de la gleznă spre genunchi.

7. Haine confortabile Pantalonii strâmți, jeanşii slim, curelele şi dresurile sunt inamicii picioarelor sănătoase. Purtați haine lejere, confortabile, din materiale naturale și ușoare şi renunţaţi la încălţămintea cu tocuri înalte, platforme sau pantofi strâmţi.

8. Relaxarea de seară Când vă așezați pe canapea la televizor sau când vă relaxați citind o carte, mențineți picioarele pe o pernă sau o cuvertură împăturită. Stați așa cel puțin o jumătate de oră în fiecare seară, înainte de culcare.

9. Există soluții locale Pentru a reduce senzația de greutate de la nivelul picioarelor și a preveni apariția varicelor, medicii recomandă aplicarea locală a unui spray cu heparină sodică lipozomală pentru că are efecte anticoagulante.

10. Consultați medicul Dacă observați că simptomele se agravează, mergeți la medic. Netratată, insuficiența venoasă generează varice, tromboflebită şi ulcer varicos de gambă. 45 de grade trebuie să fie înclinația picioarelor față de restul corpului pentru a vă relaxa și a favoriza întoarcerea fluxului sangvin către inimă.

de Daniela Arnăutu

Ziarul “ring”